Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Tuesday, July 9, 2013

=> Travel to BANDUNG,INDONESIA

Assalammualaikum ~ Bismillahirrahmanirrahim~ In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful ~ Okay seperti yang dijanjikan saya akan share story selama saya di Bandung,Indonesia . 

3/07/2013
Hari Rabu, da la kena buat video korporat sekolah then nak pergi KL lagi memang buat saya pening laa kann . Tapi nasib baik hari tu tak ada kelas tambahan so dapat laaa balik awal . yang fault nya bila da siap video korporat tu then kena tunjuk pada pengetua . Pengetua tak ada pulak time tu so tunjuk pada Pn Mazlina fuhh nasib baik ok just kena edit sikit sikit je even sikit pukul 2 jugak baru hantar adeshhh . Lepas hantar memang terus balik laa kann takut lambat pulak . On my way , memang penat gila dala tidur lambat sampai pukul 5 pagi semata mata buat video tu err . Pukul 11 malam jugak sampai KL then singgah makan dikedai makan berhampiran dengan apartment akak . tu pun mata da layu hee .
Apartment akak , sampai balik tak dapat nak mandi kat kolam renang ni . Sedih !

4/07/2013
Hari Khamis, pukul 9 bangun then siap siap breakfast semua then akak ajak pergi Sunway Pyramid katanya dia nak beli barang keperluan before pergi Bandung so go on laa . Yang saya pulak beli perfume bagai rumanya bila packing barang tak boleh bawak perfume nanti kena buang sebab protokol airport kot . Waduhh waduhh gawat deyy tapi tak pe laa kan asalkan jangan sampai saya yang kena buang sudah haha . Pukul 1 lebih balik dari Sunway so sementara tunggu akak balik dari presentation last sebagai Master Student so saya lepak terkangkang tengok tv hee . Pukul 4 akak balik terus kena gerak ke pejabat abang ipar time tu dia ada meetinng pulak so kena tunggu lagi sampai pukul 5 lebih jugak , memang tergesa-gesa laa sebab check in pukul 6 dengan duit tak tukar lagi tapi nasib baik sempat tukar duit laa RM10000 tukar duit rupiah fuhhh memang habis dishoppingnya sampai tak ada baki . 
time kat Sunway 
Lepak kat restaurant di Airport . Serius free duty memang mahal kot . Ni pon terpaksa lepak sini sebab flight bolrh delay kann nasib baik tak lama sangat .
Bila da bosan menunggu habis semua di snap nya sampai kasut pon dijadikan mangsa hehe
abg fauzi punye je yang tak ade .
Punya laa ramai orang kann
Ready to flight !!!
Ehhh sape tu ?! aumm ~
Jyeahhh ! da sampai ~ hee
Original nasi padang indonesia ! da pukul 12 pagi baru makan before pergi ke bandung . pergi bandung ambil masa 3 jam so lepas makan terus tidor dalam kerete hee

5/07/2013
Saya menginap di Marciela Hotel . selama 5 hari . Makanan dekat hotel tu memang sedap sedap then service memang superb dengan ruang dalam hotel tu high class laa .
Marciella Hotel superb ~
Banyakkan duit ~ jangan jeles 
Di kedai VOUGE , dekat sini je daa RM3000 habis . serious kain katsini memang cantik cantik . saya siap tempah baju melayu lagi . memang cepat dorang buat kerja . hanya ambil masa 1 hari untuk siapkan baju dan hantar terus dihotel . baju saya include buat sekali 500000 rupiah convert duit malaysia dalam RM170 tapi memang cantik . Baju raya tu tak boleh tunjuk sebab nak buat bang bang boom hee .
ni kat restaurant  DJOEROE MASAK , perhhh dalam restaurant ni memang hight class da macam rumah daa dengan hiasan Vintage 3 tingkat dalam toilet memang perhhh ! saya makan nasi bakar memang makanan tradisional kat bandung . yang kat atas ni bukan nasi bakar tapi nasi err err lupe laaa sebab akak saya yang makan kann bukan saya hee .

Kalau nak cerita memang tak habis . hari pertama dibandung da dekat rm5000 habis sebab kalau korang yang pergi memang tak senang duduk laa . Sorry laaa sebab tak dapat story detail sebab banyak sangat laa . Yang tak boleh blahhh , first time saya buat whole body massage haha . tukang urut tu dala perempuan sunda kalau nak tau orang sunda memang cantik cantk and lemah lembut ini fact ok . Yang urut tu ok laaa tak boleh blahhnye dia urut tapak kaki perhh geli siak haha . Name tempat tuu akar natural spa memang superb ! kalau pergi bandung jangan lupa singgah sini k . Kalau nak tau setiap hari kita orang kluar pukul 8 pagi dan balik pukul 2 pagi sampai orang kat sini boleh cam daaa haha . Sorry sebab tak dapat listkan semua tempat yang saya pergi . yang penting korang pergi toko tiga, paskal , alaaa lupe laa name tempat tempat tuu . 

6/07/2013

BERSAMBUNG !!!

No comments:

Post a Comment