Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Monday, July 8, 2013

=> KEHILANGAN :(

Assalammualaikum ~ 8/07/2013 hari kepulangan ku ke tanah air setelah lama bercuti di Bandung dan Jakarta,Indonesia . Fuuhhh ~ memang penat la weyy tapi seronok gila . Rugi siapa yang tak pergi sana . Hari ni saya tanak cerita pasal trip saya ke sana sebab penat sangat so mungkin esok insyaallah . D5100 memang penuh dengan gambar gambar so nanti korang boleh tengok ok situasi dan keindahan alam disana . Ok seperti yang dicakapkan tadi semua tu esok saya share .

Sekarang ni saya nak berjiwang kejap yaa da lama kot tak online dan luah perasaan dari lubuk hati seorang lelaki . Ok mari kita start hehe . Saat ni saya rasa kehilangan sangat entah laa kenapa hurm lagi tengah layan lagu iklim-bukan ku tak cinta perhhh lagi laaa menusuk kalbu sob sob . Jom nyanyi sikit , "Sudah sering kau kirim surat namun tak pernah ku jawab lalu ku kirim ku kirimkan undangan agar kau tak berharap bukannya aku tak tegar bukan pula ku tak cinta~" . Bak kata siFu saya cakap , hati seorang lelaki akan berasa kehilang ati seorang perempuan yang dia paling sayang walaupun lelaki itu playboy . Jom kita layan lagu st12-jangan pernah berubah "jangan pernah kau cuba untuk berubah tak relakan yang indah hilanglah sudah ~" . "Sampai matipun engkau tak akan ku lepaskan akan ku jaga seumur hidupku, beribu puisi yang ku untaikan untukmu ingin ku selalu memiliki kamu" lagu ni memang sesuai sangat dengan saya sebab saya suka berpuisi juga hee . Serius memang rasa kehilangan sangat emmm . Bak kata Firman "ku merasa telah kehilanga cintamuu yang telah lama hilang kau pergi jauh kerna salah ku yang tak pernah menganggap kamu ada~ asmara memisahkan kita mengingatkanku pada dirimu ~ gelora mengingatkanku bahawa cintamu merasuk jantung ku ~ sejujurnya ku tak bisa hidup tanpa ada kamu aku gila seandainya kamu bisa mengulang kembali lagi cinta kita takan ku sia sia kan kamu lagi~" Fuhhh penat menaip lagu ni hee tapi itu hakikatnya apa yang saya alami perasaan kehilangan . Tetiba teringat lagu rossak haha no no lagu Rossa-ku menuggu "cintai ku ~ ku berharap kau kelak akan mencintai aku saat kau telah tak bersama dengan kekasihmu" "ada cemburu juga rindu ku tetap menunggu" "kau sudah ada yang punya ku tetap menunggu" . Banyak jugak kan list lagu hehe .  Sering saya bertanyakan dimana cinta ? Ohh hati ku berkata cinta itu pada rusuk kiri daripada seorang perempuan yang memegangnya . Jadi , wahai perempuan yang memegangnya tolonglah simpan dan jaga elok elok ok dan saya berharap orang yang memegangnya adalah insan yang terbaik daripada yang terbaik . Yaaa bak kata Stacy "ku sedar ku tak seberapa jika dibanding mereka yang jauh lebih megah dari diri ini~ apa yang mampu ku berhias dengan hati yang ikhlas tersimpan untuk dia yang sudi~ mencinta aku dengan seadanya mencinta aku bukan kerna rupa dalam waktu sedu dalam waktu hiba ku harapkan dia rela~" . Serius lagu ni memang menggambarkan diri itu bukan sempurna dan tidak memilih yang sempurna tetapi hanya memerlukan seorang insan yang baik daripada yang terbaik dan ikhlas mencintaunya bukan sebab harta,paras rupa,keturunan,darjat pangkat panjat pepijiat pelipat ikan sepat heee . Kehilangan boleh hilang ke? maybe ~ dengan cara start mengada-ngada hehe . no just kidding . Saya jadi tak tentu arah entah apa yang terjadi mungkin daripada cerita itu kerana asyik memikirkan tentang kamu hurmm . Kehilangan weyyy~ Kalau nak dikaitkan dengan nama tittle saya "RIDUAN SKP" [S=Saat] [K=Kau] [P=Pergi] memang kena sangat dengan topik kehilangan ni . wait for a while jom layan lagu Vegatoz-Saat Kau Pergi btw korang penah dengar version dangdut punya tak? haha memang mendayu je . dala jom sambung "Saat kau pergi berlinanglah air mataku betapa singkat ku rasakan kebahagiaan itu kini lenyap laa sudah~ tak pernah ku inginkan perpisahan ini terjadi ku hanya bisa merelakan jika memang kau fikir inilahlah yang terbaik~ tak perlu kau beri alasan mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku kerna ku yakin semua itu bisa membuatmu bahagia sepenuhnya ku menyedari bahawa cinta itu tak meski harus memiliki namun ku harus selalu menyayangimu setulusnya hati ini" . Tapi kehilangan boleh digantikan dengan Teman Pengganti kan kan ? "Sejak 2 menjak ini makin kerap ku diganggu visi bila celik juga bila mmpi aku nampak kau tapi bukan aku yang disisi dia membelaimu dengan izin dan permisi sentuhan katanya semua kau iyakan sentuhan jari kau diam dan biarkan~ penat nak menaip" . Kata orang perempuan ni kalau dia kehilangan dia sekejap je merana then bila jumpa pengganti fuhh hilang sedih bagai tapi kalau lelaki bagai duri yang menusuk ke hati yang susah dirawat dan perlukan masa untuk cabut dan perlukan masa yang agak lama untuk sembuh kembali . Cakap pasal hati yokk layan lagu my heart "disini kau dan aku terbiasa bersama menjalani kasih sayang bahagia ku dengan mu~ pernahkah kau menguntai hari paling indah ku ukir nama kita berdua disini syurga kita~ bila kita mencinta yang lain mungkinkah hati ini akan tegar sebisa mungkin tak akan pernah sayang ku akan hilang" . Honestly , kuasa cinta yang hakiki mampu untuk bertemu kembali walaupun sudah lama berpisah . Macam di Bandung , ada satu pulau nama pulau tu PULAU CINTA . Nak tahu lebih lanjut tunggu story saya yang akan datang . Kalau lagu omputeh memang kena sangat dengan lagu M2M-The day you went away . Lagu tu memang menggambarkan pasangannya tinggalkan dia , dengar laa k serious memang best dengar aw . Yaaa yang awak tuu ! dengar juga aw . Yaaa awak ! . You are beautiful but it so hurt to me . I love you like a song baby that why i write this blog so many song causely you always in my mind and I always remind what you to do toward me . Omong omputeh pule ~ waduhh waduhh ~ haha . Indon hehe . "Bila cinta kita tak lagi bermakna yang kurasa kini hanyalah nestapa ditinggalkan cinta masa lalu dulu kau tawarkan manisnya janjimu dan ku sambut itu dengan segenap hati ku hingga kau pergi tinggalkan ku . Hilangnya cinta mu menusuk hatiku hingga ku memilih cinta yang fanak . Perginya dirimu merobek jantungku hingga ku terjatuh dalam harapan"


No comments:

Post a Comment