Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Tuesday, July 16, 2013

=> Puisi Cinta Yang Pergi Tinggalkan Diriku

Assalammualaikum ~ Bismillahirrahmanirrahim ,

Cinta , kenapa kau tinggalkan aku ? 
Tak akan ada cinta seperti kamu lagi . 
Saat aku sendiri malah kamu semakin jauh . 
Aku ingin kamu untuk terakhir kalinya . 
Aku amat menyayangimu walaupun aku tahu kau tak pernah peduli
aku masih aku merindui kamu walau kau masih menjauhi aku
aku tak akan sanggup untuk menghapuskan segala bayangmu 

kini aku relakan kau pergi dariku
kegembiraan yang dulu aku memilikimu
telah berubah menjadi kesedihan kerana kehilanganmu
mengapa diriku tak pernah untuk melupakanmu
dan mengapa dirimu selalu ada di fikiranku
mungkin salah diriku juga 
kerana terlalu mencintaimu dengan setulus hati

Aku mengalirkan airmata 
aku saksikan kisah kita dengan cahaya bulan
namun hati ini terlalu sakit kerana cintamu
serpihan demi serpihan luka dihatiku kita semakin parah
cintamu mencela hatiku
semakin aku kenang semakin hancur hati ini
tapi mengapa ?

Sepatutnya aku tak perlu menangis
aku perlu kuat
seharusnya aku tak perlu pertaruhkan air mata demi cinta
untuk satu kenangan yang telah pergi

hati ini menjadi hancur kerana cinta
hanya mata yang menjadi saksi atas kesetiaan cintaku
aku tenggelam dengan titisan air mataku
sehingga aku lemas dengan cinta lama 
yang menghinaku

No comments:

Post a Comment