Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Tuesday, June 4, 2013

=> Kastam , S4 :)

Assalammualaikum ~ . Tadi ada medical check up . sepatutnye 23 hb tapi ditundakan hari ini sebab ada kekangan tertentu . Ok medical check up kali ni paling lama sampai ambil masa 3 jam , biasanya 1 jam da siap . Adeshh ~ penat menunggu . Medical check up start pukul 9.45 so pukul 9 saya gerak laa dari rumah sampai dalam 9.10 . Dekat je kot , Bila sampai buat register bagai then tunggu kat klinik . Time menunggu tu ok laa kann adat dekat hospital tapi yang tak boleh terima bila ada pakcik ni , dia boleh bisik dengan saya then mengumpat pasal orang yang lalu depan kita orang . Tak sangka ada juga lelaki macam gini kan . Pakcik tu dulu dia polis tapi sporting gila . Masalahnya aku terpaksa tambah dosa sebab terpaksa mendengar apa yang dia bualkan kalau tak nanti dia cakap apa pulak . First, ada orang dalam aroun 40an perempuan, duduk atas kerusi roda maybe dia kencing manis so pakcik tadi boleh cakap "tula muda muda bedal air manis da kena kencing manis , tak lama lagi kena potong laa tu kaki dia" . Second, ade nurse practical bawak orang kurang upaya maybe naik kerusi roda then lalu depan kita orang yang pakcik tu boleh umpat lagi dia cakap "tu laa nurse sekarang ni , bila gaji kecil naik angin bila gaji dinaikkan sombong and buat kerja pon tak tau" (honestly nurse tadi memang noob kot sebab kesian makcik atas kerusi tu dala sejuk dan biarkan sesorang kat tengah tengah jalan da macam orang terbuang da) . Third, ishh tak mahu laa cerita lagi sebab banyak sangat yang dibebelkan haha . Yang tak boleh belahhh ~ ada dia cakap aku ni anak pakistan ?! = =" mentang mentang saya ni hidung mancung adeshh ~

Tapi, setiap pesakit yang lalu depan mata saya yang hidapi pelbagai penyakit kronik membuatkan saya insaf dan berselawat sebab saya tidak mahukan penyakit sedemikian datang pada saya . Saya berasa merendah diri sebagai hamba Allah sebab pada bila bila masa saja dia boleh bagi kita bencana dan terik semula rahmat yang dipinjamkan kepada kita . Syukur Allhamdullilah atas apa yang ada pada saya . Terima kasih ya Allah .

GNote? Ohh maaf~ Gnote saya sudah tak ada sebab ada masalah tapi dalam masa 2 atau 3 hari , saya akan dapat SAMSUNG GALAXY S4 . My mom nak belikan hehe . Gnote tu memang laa pakai duit saya , RM2260 bayar cash kot tapi rosak so lenyap macam gitu je , sedih ! . So bila saya dapat S4 nanti saya akan jaga elok elok .

Passport? Yaa tadi cari jalan kat mane nak buat passport , Memang laa kat kastam tapi tak tahu jalan so round laa kat JB semata mata nak cari jalan so esoknya tak laa gelabah sangatkan . Then bila da pening cari jalan saya tanya laa pakcik polis tu , yaa Allah kenapa laa sombong sangat . Saya rasasaya tanya elok elok kot tapi dia jawab macam hapeeee je ! err ==" . Saya tanya kat mana kastam kan then dia boleh cakap kau ni duduk asal mane dengan nada tengking perhhh ! . Nasib baik polis kalau tak da kena SANTAU dengan saya tadi . Panas hati nyah ~ haha . Saya nak buat passport sebab 4hb hingga 8hb saya nak pergi Jakarta nak holiday bersama family . Ticket da beli daaa ! . Tak sabar rasanya nak melancong nak pergi Bali nak tengok perempuan pakai bikini bottom ! haha .

Lagu Boneka-Cela ? Tak sangka ada juga orang yang suka sampai setiap hari bukak blog saya semata mata nak dengar lagu tu haha . Lagu tu memang fav saya kot sebab penuh makna bagi diri saya .

EMINEM ? saya memang peminat tegar eminem sebab ayat ayat dia penuh makna . ade jugak yang tak elok tapi jangan laa ekot kann . Act eminem ni jiwang sebab ayat jambu gila haha .




3 comments:

  1. jangan riak sangat pasal harga itu okay, yang lain okay..
    setiap ujian ade hikmahnye :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. shera : maafkan saya ~ kann
    akm_fi : paling best ? haha mane ade ~

    ReplyDelete