Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Tuesday, June 11, 2013

=> Passport Baru dan Jiwang

Assalammualaikum ~ anda sihat ? Alhamdullilah kalau sihat tapi sekarang ni yee sekarang ni saya tengah selesema . Nahh tengok hingus ni ~ hee . Sudah makan ? mestilah sudahkan . Saya since cuti 2 minggu tu makin kurus laa mungkin kena dera kot haha . No laa tak ada selera nak makan laa tak tahu laa kenapa . Pregnant barangkali hee .

pASSport ? Yaa hari isinin lepas saya buat passport kat KDN Johor . Subuh subuh lagi da gerak aroun pukul 7 da gerak dari rumah sampai pukul 8 pagi . Fuhh ~ dari luar da ramai dengan orang . Orang Nepal confirm laa ada kan . Perhh ! . Mula mula kena ambil nombor dulu kat kaunter . Fuhh ~ kena beratur panjang da macam pendatang asing . Ok fine , yang beratur tu tak pe la sangat sebab cepat prosesnya . Da sampai kaunter ambil nombor, akak tu boleh cakap gambar passport yang saya bawak tak diterima sebab saya pakai baju putih . dala semalamnya saya gelabah bukak internet and tanya member pasal gambar tu . Yela dulu background warna biru tapi sekarang warna white and clear haha da macam iklan daa hee . Then ni dia boleh cakap tak diterima sebab ada kuning kuning dan baju warna putih . Terpaksa keluarkan duit lagi ambil gambar yang baru kat tingkat 6 . ok , lepas ambil gambar pergi pula kat tingkat 3 untuk isi borang tapi kena tunggu nombor dipanggil dulu . No saya 0255 . luck tak ? . Luck laa sangat ~ . dari pukul 9 sampai pukul 11 baru no kena panggil err . da kena panggil dan isi borang . kene TUNGGU LAGI ! . untuk ambil ic pulak . TUNGGU lagi nombor 0255 kena panggil . lepas tu , pergi kaunter 25 umtuk ambil ic je kot . lepastu akak tu bagi riset bayar yela nak buat mestilah kena bayar kan RM 100 . lepas dapat resit kena TUNGGU lagi untuk ambil buku pula tapi akak tu cakap tunggu pukul 2.30 baru serahkan resit tadi kat kaunter 11 . so sementara tu pergi laa makan kat cafe bawah je kot . makan macam kat kedai mamak tapi mahal macam mamak betol laaa ! ==" . lepas tu pukul 2.30 masuk semula dan kena TUNGGU lagi no kena panggil . dekat pukul 3 jugak baru dapat passportnya . Fuhh ~ buat passport dekat 1 hari da boleh melancong sampai ke Nepal da . Tapi tapi , muka saya memang da macam nepal da kat buku tu haha . serious dengan muka annoying sebab geram menunggu dan terpaksa ambil gambar yang baru haha . Insyaallah , 4/7/2013 ni tak ada aral melingtang untuk saya pergi ke Jakarta . Melancong ! yahoo google ~ nak singgah Bali kejap nak tengok perempuan pakai bikini bottom haha .

Nak jiwang kejap boleh ? Alaaa boleh laa ~ boleh laa ~ (buat muka comel) . Perempuan ni memang Allah ciptakannya menjadi seorang yang lembutkan . Perempuan itu akan termenung lalu menitiskan air matanya yang membawa maksud dia sedang merindui orang yang dicinta . Sebenarnya , cinta tak perlukan wang ringgit kan ? sebab cinta perlu tawan melalui hati dan perasaan . Jika kita sukakan seseorang kita mesti cuba sedya upaya dengan hati yang ikhlas untuk memilikinya . Ingat kita sudah memilikinya mestilah pasangan niat kerana Allah barulah lebih afdal dong haha . Walaupun orang yang kita tatang bagai minyak petrol yang mahal tapi belum tantu hati orang yang kita sayang dan cinta itu ditimbal balik pada hati kita kerana hati orang kita tak tahu dn perasaan itu bercelaru . wahh da macam pujangga romeo da haha . Yaaa memang hakikatnya . tambah tambah lagi hati seorang wanita kerana wanita mempunyai 9 nafsu . Kenapa ? saya cakap macam gitu . Hati perempuan mudah rapuh jika orang yang membimbingnya tidak menjadi pemangkin yang utuh dan teguh . Contoh Boy couple dengan Girl tapi boy tu layan girl macam sampah dan buat endah tak endah laa jadi girl akan terasa dan hatinya akan goyah tambah tambah lagi ada orang ketiga . Nahhh hati perempuan yang goyah tadi akan kukuh semula dengan perasaan dan kehadiran orang ketiga tadi kemudian wujudlah curang dan akhirnya SANTAU haha .Jadi dalam percintaan ini WAJIB K WAJIB percaya , setia , jujur dan ikhlas barulah bahagia ke anak cucu . Nahh anak cucu lagi ~ haha


No comments:

Post a Comment