Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Sunday, April 7, 2013

=> Cinta !!!

Assalammualaikum ~ Thanks to Allah S.w.t because give wonderful time and life for me. Saya Muhammad Riduan a.k.a Riduan SKP (di facebook) ingin mencerikan tentang cinta. Cinta? apa itu cinta? adakah buah? barang? atau mi maggi senang dimasak lazat dimakan? . Ohh Mak Gayah~ (OMG), bukan itu sebenarnya. Cinta adalah cinta. Cinta yang senang dicari adalah cinta nafsu. hah! cinta nafsu? jeng jeng jeng! . bukan nafsu serakah atau nafsu ehem ehem tapi nafsu yang berlantaskan rupa, harta, pangkat, darjat dan durjana. Yang kedua pula adalah cinta yang hakiki kikiki. Cinta yang hakiki sukar ditemui kerana saya sendiri pun alami. Kenapa saya cakap begitu? Okay saya nak tanya . Berapa kali korang bercinta? . TETTT ! Banyak kali kan dan tempohnya adalah sekejap dan mudah untuk memcari pengganti. Dalam bercinta banyak dugaannya, ketawa bersama dan menangis bersama . Sentuhan memang ada dan di iyakan . Membina cinta memang indah namun hakikatnya bukan mudah. "Jangan kau pergi kerna aku perlu kau disini" ini lah ayat yang acap kali diungkapkan oleh kita untuk pasangan agar dia tidak tinggalkan kita tapi semua itu hanya sementara. Kita jangan syok sendiri dalam cinta kerana bak sifu saya cakap kalau kita bagi 100% cinta dan peraasaan kat orang yang kita sayang maka kita akan merana apabila ditinggalkan jadi beri hanya 70% gitu laa. Kita perlu alert tentang pasangan kita apa yang dimahukan . Kalau nak tau ~ perempuan cari teman lain untuk tutup luka dihati. paham tak? . perempuan ni adalah insan yang istimewa kerana dia seorang yang setia dan disebabkan dia terlampau setia tu yang cemburu menggila khinzir. Lelaki pulak adalah orang yang simple dan tidak suka ditekan. Mungkin ini adalah satu faktornya. Saya memang tidak boleh menafikannya kerana saya sudah banyak pengalaman tentang cinta dan bercouple ini. Kebiasaannya, perempuan yang akan merena apabila diputuskan.....{bersambung)

No comments:

Post a Comment