Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Friday, July 29, 2011

Biology and Chemistry !

Pada masa biology tadi , saya  belajar chapter 5 iaitu inheritance ( kenape la bab reproduction da abes ! ) . btw , kalau you all nak tau banyak-banyak subjek science saya paling suka BIOLOGY dan paling damn sekali iaitu subjek ADDMATH . haha ! . Emm , masa belaja bab inheritance dengan penuh fokus dan ketaksubannya tadi ada topic pasal DNA , GENE , ALLELE , and bla bla bla ( sumpah belom masok dlm KEPALA HOTAKK aku lagi ! ) then ada laa masuk pasal darah , jenis-jenis darah dan seangkatan dengannya . So , cikgu saya pun cakap laa [dialognya di bawah]


Cikgu : Siapa tau jenis darah dia apa ? 
Students : takk tauuuu ~
Cikgu : Kalau tak silap saya , dalam makmal ni ada blood test .
Students : kita orang nak buattt !!! (jerit dengan penuh kerakosan ~)
Cikgu : # hanya mampu tersenyum
Students : Alaa cikgu , boleh laa ~
Cikgu : # masuk dalam makmal then pergi ambil blood test .


After that ( fuhh , riduan specking ) , cikgu saya pon keluarkan laa blood test tu then students pon datang menyerbu especially saya laa . haha ! . maklum laa budak-budak jakun a.k.a HULU . hee . So , cikgu tunjukkan laa cara-cara nak guna benda alah tuu . After that , da paham macam mana nak buat so turn saya laa pulak untuk mencubanya . ( tengok ganba di bawah dahulu )



Nampak tak kertas yang ada tulis " BLOOD LANCET " (hah ! nampakkk ! ) . nampakkan so dalam tu ada jarum . Hah ! . saya nak try cucuk sendiri memang tak laa !  , nak suruh kawan seramm ni ~ because paham-paham laa kalau kawan buatkan macam mana nak membunuh dan kalau you all nak tau ada kawan saya tolong cucukkan jarum untuk kawan dia macam cucuk apa entah ( berkali-kali dengan penuh semangat ) . perhh ! geliman NYAH tengok so saya pun suroh laa cikgu untuk tolong cucukkan (lagi pon nak manje2 dgn cikgu ) . So lepas cikgu cucukkan jarum hampir 3 kali baru laa darah keluar dan walaupun keluar tapi ciiputt jee . haha ! . sebab time tu saya nervous . Then da letak darah pada kertas and campurkan serum so saya tunggu la for a while untuk dapatkan result . Tunggu punya tunggu , baru laa dapat result . Rasult jenis darah saya ialah tak dapat di kenal pasti . BAHAHA ! . tak laa , resultnya saya ni jenis darah B . chill yaw ~ .

Itu pada masa BIOLOGY , pada masa CHEMISTRY pulak . Hah ! . macam ni ceritanya . Once cepon timess ~ . HAHA ! . okay-okay , saya serious . Emm , time cikgu mengajar kat depan saya dengan kawan-kawan semeja dengan saya main text-text dan reply menggunakan buku tanpa bersuara a.k.a silent . (sila tengok ganba di bawah)







Hah ! penuhkan page buku saya . HAHA ! .ini laa yang saya dengan kawan-kawan saya buat time cikgu mengajar dan time kebosanan bila cikgu membebel dengan perkataan-perkataan yang pelik-pelik dan annoying ! . hee . Daripada dengar tapi tak paham baik kita buat benda yang boleh hilangkan stress dan boring . For your information a.k.a saya buat semua ni first time okay ! . selalunya saya focus dan tekun dengar cikgu bercakap dan mengajar tanpa berkelip sesaat pon . 

Conclusion a.k.a natijahnya , janganlah buat macam saya sebab semua ini adalah membazirkan masa sahaja ! . (cehh ! . poyos laa kau !)



3 comments: