Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Monday, August 27, 2012

Puisi Khas Untuk Kekasih Ku ~


Cinta ~ pertama kali kita bersua ,
Hati ku menjadi haru biru bagai supernova meledak ,
Aku , aku bagai melihat sesuatu yang indah
umpama sinaran bulan yang dipagari bintang ,
Cinta ~ setelah aku sedaya upaya untuk tawan hatimu itu ,
Aku akhirnya berjaya dengan penuh keriangan ,
kerna aku mampu tawan hatimu itu .

Yaaa ~ aku sedar ~
aku tak layak bagi mu ,
tapi aku mampu membuatmu bahagia ,
aku amat besyukur kerna memiliki jiwa dan raga mu itu ,
jadi aku tak mahu harapan setinggi gunung
tapi apa yang aku mahukan
aku , aku mahu adalah kesetiaan dan layanan yang sempurna

Aku berpegang pada kalimah cinta
bahwa , bahwa cinta tidak perlukan syarat
bahwa , bahwa cinta tidak perlukan hukuman
bahwa , bahwa cinta tidak perlukan kesengsaraan
malahan cinta tak semestinya memiliki abadi

Tanpamu aku resah
Tanpamu aku rebah
Tanpamu aku pilu
Tanpamu aku sayu
Tanpamu aku jatuh
Tanpamu aku rindu
Tanpamu aku menderita
Tanpamu aku mati

Andai diberi peluang ,
inginku mengucapkan terima kasih
kerna sudi menerima ku seadanya
walaupun diriku ini tak sempurna dek akal minda

Yaaa ~ memang aku ketandusan kasih sayang
yaaa ~ memang aku memerlukan cinta
yaaa ~ memang aku perlukan sanubari yang fanak untuk ragaku

Andai kata , andai kata dirimu tiada
mungkin nyawa ku takbermakna dibumi yang hakiki ini
mungkin hariku tak bererti
mungkin tiada keceriaan di setiap rautan wajahku

Bagaimanapun , bagaimanapun ~
aku merayu ~
aku memohon ~
aku meminta ~
tolonglah , tolonglah
percaya pada diriku ini
setialah pada diriku ini
layanilah diriku ini
belailah diriku ini
rinduilah diriku ini

Aku tidak menjanjikan emasyang menggunung tapi aku janjikan kebahagiaan padamu cinta :)

No comments:

Post a Comment