Blogger Layouts
Assalammualaikum CINTA ! tenangkan hatimu ketika membaca BLOG saya ! :)

Saturday, February 16, 2013

Perempuan Yang Aku Idamkan !

Assalammualaikum ~


adalah pencinta tuhan-Nya
yang mengalirkan cinta
takut dan harap
ia menguasai perjalanan hidupnya
setiap mata sehingga dia memanggilnya

perempuan yang aku rindui
adalah perempuan baik diwajahnya
terpancar sinar nur illahi
lidahnya basah dengan dakrullah
disudut hati kecilnya
sentiasa membesarkan Allah

perempuan yang aku cintai
menutup auratnya dari pandangan
mata ajnabi
kehormatan dirinya lebih mahal nilainya
biarpun namanya tidak terkanal dibumi
tetapi dilangit disanjung tinggi

perempuan yang aku sayangi
bersyukur dengan apa yang ada
sabar dengan apa yang tiada
cinta kepada hidup yang sederhana 
yang tidak bermata didunia

perempuan yang aku sukai
adalah sejuk mata memandang
dan terlihat keluruhan akhlaknya
menjadi sumber ketenangan jiwa
bila hati bergelora

perempuan yang aku idami
adalah yang mengingati hatiku
kepada Ar-rahman , Ar-rahim
bila rohku melupai janji pada illahi

Mood : Stress tak dapat jawab soalan makroekonomi 
Masa : 2.20 pagi
Tarikh : 17 / 2 / 2013
Tempat : Atas katil , dalam bilik , dalam rumah , Johor
Penulis : Muhammad Riduan Bin A.Kahar
Harapan : Esok lepas bangun tidur dapat jawab dan siapkan homework serta dapat cahaya hidayah Allah .  

No comments:

Post a Comment